Om Dansk Vinhandel

Vi har eksisteret siden 2002. Vi har været langt omkring, og vi har prøvet en masse af. Men vi er bare bedst til B2B kunder, og derfor er vort setup i dag baseret på at servicere erhvervskunder bedst muligt. Vi arbejder ikke med en fysisk butik, men vi har som regel 30.000 gode drikkemodne flasker på lager. Vort mål, når vi køber ind, er at finde vine, som har en bred appel uden dog at være anonyme. Vi elsker vin med lidt kant, men først og fremmest skal det smage godt.

 

Det mener vi om vingaver

* Vingaver betyder altid mere for modtager end afsender. Undervurdér aldrig betydningen.

* Tarvelige og billige gaver giver badwill i stedet for goodwill. Spar pengene eller gør det ordentlig.

* Logovine har haft sin tid. Formålet med vingaven er ikke at aflevere en reklamesøjle. Selvom du er stolt af din virksomhed, og synes det er sjovt, så sender du de forkerte signaler. Drop det!

* Danskernes interesse for bedre vin er steget kraftigt de sidste 5-10 år.

* Giv færre men bedre flasker. 1-2-3 flasker i stedet for 3-6-12 flasker.

* Magnum flasker har en enorm god effekt, når det gælder firmagaver.

* Giv vin, du selv har smagt og kan stå inde for. Og sørg for det er drikkemodent nu.

* Ofte kan det betale sig, at bruge lidt kræfter på en flot emballage.

* Hvis din virksomhed sælger kvalitet, så skal du signalere det samme med din vingave.

* Selvom modtageren ikke er specielt interesseret i vin, kan de fleste godt smage om vinen er god.

* Vin med saft og kraft rammer bedst. Du rammer ikke 100%, så lev med, at et par stykker, synes vinen er for kraftig. Din hitrate bliver bedre.

* Hav 2-3 forskellige gavetyper på lager. Hvis nogen skal have større opmærksomhed end andre, så lad ikke antallet af flasker bestemme, men kvaliteten.